Sunday, January 27, 2008

BUĞDAY SALATASI


Tarif Defterinden Yelda isimli üyeye ait bu tarifi ilk defa yaptım ama asla son değil. Çok lezzetli bir salata oldu. Çok küçük değişiklikler yaptım. Parantez içindekiler benim kullandığım miktarlar.

MALZEMELER:

  • 2 bardak haşlanmış buğday
  • 3 domates
  • bir limon
  • 3 dolmalık kırmızıbiber (1 tane kullandım)
  • yarım demet maydanoz
  • yarım demet taze soğan (2–3 tane kullandım)
  • yarım demet dereotu
  • 1 bardak haşlanmış mısır
  • yarım çay bardağı zeytinyağı
  • 1 büyük boy patlıcan
  • tuz
  • 3–4 yemek kaşığı nar ekşisi (tarifte yok, ben ekledim)
YAPILIŞI:
Limonlu tuzlu suda haşlanan buğdayı süzüp soğumaya bırakın. (sadece suda haşladım)
Patlıcanları soyup zar büyüklüğünde doğrayıp kızartın. Peçetede fazla yağını alın.
Buğdayları servis tabağına alıp patlıcanları ekleyin.
Biber ve domatesleri küçük küçük doğrayın.
Maydanoz, taze soğan ve dereotunu incecik kıyın.
Haşlanmış mısırla birlikte buğdaya katın.
Tuzunu ayarlayıp yağ, nar ekşisi ve limon suyu ilavesiyle tüm malzemeyi karıştırın.

No comments:

Post a Comment